3xL Lyssna Lära Leva

Alla inlägg under december 2014

Av lyssnalaraleva - 2 december 2014 19:35

Har tänkt lite på hur olika familjer ser ut. Dom kan och är väldigt olika sammansatta. Inget konstigt i det, men så mycket åsikter som finns om det. Allt för barnen,,,,ja, sägs det. Men är det så, eller är det ibland något som bara sägs, för så ska man säga....Kanske är jag lite provokativ nu,,,,och det får jag vara, är ju min blogg (lite egoism där)


Pappa,mamma,barn i en o samma familj

Pappa o barn

Mamma o barn

Växelvis boende för barnen

Varannan helg hos ena föräldern

Pappa, bonusmamma o barn

Mamma, bonuspappa o barn

Mamma,mamma o barn

Pappa,pappa o barn

Mina barn, dina barn och våra barn....


Oavsett hur familjen bor, borde det inte vara helt ok så länge man gör det för sitt o sina barns liv? Jo absolut. Men oj så mycket snack o skit det finns. Och jag kan säga, jag har inte heller varit helt oskyldig då mina barn var små. Av någon anledning trodde jag att jag var den viktigaste föräldern. Skäms en del för det idag.


Ska homosexuella få ha barn? Klart dom ska. Man älskar inte mindre o tar inte sämre hand om barnen för att man är homosexuell. Man tar hand om barnen med kärlek o ansvar. Har inget med kön att göra.

Och varför ses ofta fäder som mindre värda än mödrar? Tittar man på olika undersökningar om mamma resp pappa så är det i 95 % "bättre att vara mamma". Varför??? I konflikter eller diskutioner tas oftast mammans parti. (där råder ingen jämlikhet)

Och hur ofta används inte barnen som "vapen" i vårt I-land. 

För barnens bästa...I min mening är det pappa, mamma, bonuspappa, bonusmamma, homosexuella föräldrar,,,,Ja dom som ger barnet kärlek, omvårdnad, respekt o dom som finns där.

Våra familjer ser olika ut, och det är inget konstigt OM vi inte väljer att göra det konstigt !


Jag vill uppmärksamma alla underbara pappor o bonuspappor

     


Kram från mamma Mia  


Ovido - Quiz & Flashcards