3xL Lyssna Lära Leva

Direktlänk till inlägg 20 december 2014

Den syns inte, men den fanns där....den där jävla klumpen i magen... Men inte längre..

Av lyssnalaraleva - 20 december 2014 19:48

Helger, typiska familjehelger....fy vad jag avskydde dom. Och som jag hatade den där jävla klumpen som satte sig mitt i magen. Som vägrade släppa taget i mig. Oron o ångesten....


Jag tror det är många föräldrar, syskon eller andra anhörig, som den kommande veckan har just denna klump i magen. Jag har haft den. Jag har oxå lyckan att inte längre ha den. Men jag har inte glömt, jag vill inte glömma. Jag vill ha kvar känslan av empati för alla som känner klumpen....


Julen är nog den helg som mest förknippas med familjen. (ja om man bortser från allt kommersiellt jippo, köpmännens helg).....På julen ska man samlas. Umgås, äta gott, le mot varandra....Finns det några snälla barn här?

Under många år upplevde jag julen som hemsk. Jag visste att alla visste.Jag visste att ingen skulle säga något. Jag visste att alla iaktog. Jag visste att jag skulle spela en roll.Jag visste att jag skulle klistra på mig ett leende. Jag visste att den jävla klumpen skulle komma redan dagarna innan jul.

Jag visste att jag skulle ta tid på hur långt ett toabesök tog. Jag visste att alla andra kollade tid.

Ändå kan jag väl säga att jag hade det bättre än många andra på julen....Jag hade mina kära, älskade med mig. De var på samma ställe som jag.

Många andra, föräldrar,syskon, andra anhöriga, ja de kanske inte ens vet var deras kära är, hur han/hon mår, om han/hon lever, ja de har ett betydligt större helvete än vad jag hade.

Därför, för dom och för missbrukarna så vill jag inte glömma. Jag vill ge dom mina varmaste tankar, hela julen.


Idag till julen, har jag ingen klump, idag kan jag sluta iakta, idag kan jag njuta av mina barn, barnbarn, bonusbarnbarn, fru/flickvän till sönerna. Idag kan jag vara lycklig ! Och jag o maken ska fira jul med dessa älskade människor, min familj.


Jag hoppas att Du, ja just Du, oxå ska få känna känslan av lugn, ro, kärlek och inte behöva ha den där jävla klumpen...

 


Kram från mamma Mia   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lyssnalaraleva - 19 april 2015 12:37

Har ni tänkt på hur många fantastiska människor det finns. Både, för oss, kända och även helt okända. Det vimmlar faktiskt av fantastiska människor....      Idag är en sån där dag som inte känns som den bästa dagen. Trots att inget har hänt. Den ...

Av lyssnalaraleva - 28 mars 2015 20:11

Länge sen jag var här. Tiden går, massor händer...på gott o på ont....   För bara några dagar sen så Rockade vi sockor. Ett så fint initiativ, inte bara för människor med Downs syndrom, utan för oss alla. Det är ok att vara olika, det är bra att ...

Av lyssnalaraleva - 17 februari 2015 19:37


För många år sedan var mina söner i stort behov av proffshjälp. En hjälp dom kom att behöva under en lång tid. Vi i familjen kom i kontakt med en helt otroligt duktig terapeut som även är en fin medmänniska. Flera av er vet vem jag pratar om...Ja Has...

Av lyssnalaraleva - 11 februari 2015 21:33


Jag är ju en älskare av ord, ordets betydelse, det skrivna ordet....MEN ibland går det inte att hitta rätt ord. Ord som ger rätt tröst, ord som man vill ska vara till hjälp,,,,,orden räcker inte till.....Och kanske är det just då man ska vara tyst, k...

Av lyssnalaraleva - 26 januari 2015 18:44


Idag är det en annorlunda dag. Den känns overklig, lite skum, lycklig men ändå lite konstig.....   Året var 1999, ja det var då min älsta son aktualiserades på soc. Han blev ett ärende. Ja, det är så det kallas när man får problem med droger och ...

Ovido - Quiz & Flashcards