3xL Lyssna Lära Leva

Direktlänk till inlägg 17 november 2014

...skulle du velat vara utan din erfarenhet....

Av lyssnalaraleva - 17 november 2014 21:10

...fick denna fråga idag, efter jobbet...Var o färgade fransar o ögonbryn. Avslappnande, men fick just denna fråga...

Skulle du velat vara utan den livserfarenhet o det som detta gett dig i efterhand?......


Efter en tuff dag idag så hade jag bokat tid för lite "egen vård o tid". Fransar o bryn som skulle färgas. Liggandes helt stilla i den bekväma stolen, blev ompysslad, så skönt. Ja såklart började vi prata lite. Hon som pysslade om mig frågade om det var nått särskilt jag skulle göra mig fin inför. Ska ju dit tre dagar i rad....

- Min son ska gifta sig svarade jag. Och jag antar att föräldrar alltid känner extra mycket för en sådan dag. En dag när ens barn ingår äktenskap o är bara så lyckliga.

Vi pratade lite om detta, och jag berättade för henne, bara lite snabbt, om just detta bröllop o hur situationen varit för några år sen. Och hon började gråta, hon blev så berörd o så glad. Härligt, en människa jag aldrig tidigare träffat. Go tjej (tant, är i min ålder ju)


Sen frågade hon om hon fick fråga en sak. - Självklart var mitt svar. Då frågade hon...Skulle du velat vara utan dom erfarenheter du fått med dig i livet? Ouups, vilken rak o svår fråga. Jag svarade lite luddigt, men vi kommer prata mer imorgon då jag åter kommer träffa henne.


...men har tänkt på vad hon frågade...Såklart skulle jag väl velat att droger och/eller diagnoser aldrig funnits i vår familjs liv, MEN de har ju faktiskt oxå gett oss mycket gott.

Jag har fått en helt annan syn på människor än vad jag hade tidigare. Även om jag alltid älskat människor.

Patric hade inte varit Patric om han inte var den han är. Och jag älskar honom för just den han är. Utan att Patric fått sin utredning hade han nog aldrig träffat Alääx, Alääx som bär på hans barn, som är hans kärlek,Alääx som jag oxå älskar. Allt detta skulle jag inte velat vara utan.

Dennis, ja visst hade jag väl önskat att drogerna aldrig funnits där. Men det har gjort både mig o Dennis otroligt starka. Han har funnit sig själv. Och han o Erica har funnit varandra o kärleken tillsammans. Hade de inte gjort utan att Dennis är Dennis o Erica är Erica. Och jag älskar både Dennis o Erica.


Visst vill man väl alltid sina barn väl. Man önskar dom lycka i livet. Ibland kan det vara lite haltande under mer eller mindre tid. Men det finns alltid något gott. Allt (nästan) har en mening. Du kanske inte ser det just då, men du kommer se det senare när du kan sätta in det i rätt sammanhang.


Ha alltid hopp och försök se det Goda, det goda livet kan föra med sig, även om det ibland ser mörkt ut. För efter regn kommer sol.



 



Kram från mamma Mia  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lyssnalaraleva - 19 april 2015 12:37

Har ni tänkt på hur många fantastiska människor det finns. Både, för oss, kända och även helt okända. Det vimmlar faktiskt av fantastiska människor....      Idag är en sån där dag som inte känns som den bästa dagen. Trots att inget har hänt. Den ...

Av lyssnalaraleva - 28 mars 2015 20:11

Länge sen jag var här. Tiden går, massor händer...på gott o på ont....   För bara några dagar sen så Rockade vi sockor. Ett så fint initiativ, inte bara för människor med Downs syndrom, utan för oss alla. Det är ok att vara olika, det är bra att ...

Av lyssnalaraleva - 17 februari 2015 19:37


För många år sedan var mina söner i stort behov av proffshjälp. En hjälp dom kom att behöva under en lång tid. Vi i familjen kom i kontakt med en helt otroligt duktig terapeut som även är en fin medmänniska. Flera av er vet vem jag pratar om...Ja Has...

Av lyssnalaraleva - 11 februari 2015 21:33


Jag är ju en älskare av ord, ordets betydelse, det skrivna ordet....MEN ibland går det inte att hitta rätt ord. Ord som ger rätt tröst, ord som man vill ska vara till hjälp,,,,,orden räcker inte till.....Och kanske är det just då man ska vara tyst, k...

Av lyssnalaraleva - 26 januari 2015 18:44


Idag är det en annorlunda dag. Den känns overklig, lite skum, lycklig men ändå lite konstig.....   Året var 1999, ja det var då min älsta son aktualiserades på soc. Han blev ett ärende. Ja, det är så det kallas när man får problem med droger och ...

Ovido - Quiz & Flashcards