3xL Lyssna Lära Leva

Direktlänk till inlägg 12 november 2014

Spice...

Av lyssnalaraleva - 12 november 2014 21:17

Spice, spice, spice.....Dagligen står det en massa i media om det, ja Spice....Hemsk drog, vilket jag tycker att alla droger är. Det tar människor liv eller hälsa. Deras psyke mm mm mm. Det förgör hela familjer.


För några månader sen, kanske ett halv år, så kände vi att det luktade rök, det kom liksom in i vår lägenhet. Och det var rätt ljudligt i vårt trapphus. En helt vanlig vardag, mitt på dagen. Maken min gick ut i trappan, där satt fyra killar i tonåren. De rökte o pratade. Benga (min gubbe) sa till dom att det inte var ok att sitta i trappan o röka. (sitter skyltar uppe ang det). Det var inte kallt ute, så han bad dom att gå ut från trappuppgången. Vilket de gjorde. 

Vi tittade ut genom fönstret när killarna gick. De gick mot ett gymnasium, här i närheten. Troligen var de elever där. En av killarna hade mycket svårt att gå, verkade inte alls må bra. Men de var snart utom synhåll för oss.

Jag tyckte inte det kändes bra, så jag gick ut i trappan o visst, röklukten där var liksom annorlunda mot hur jag uppfattar cigarettrök. Och där, på ett trappsteg ligger en påse de tappat...Jag tar påsen med mig in o vi ringer polisen. Inte för att sätta dit killarna, utan för att vi kände oro. Speciellt för den killen som hade svårt att gå. Vad hade han/de tagit? Hur mådde han/de?

Vi kunde mycket bra beskriva killarna. Och talade om att vi tagit en påse med något innehåll. Polisen lovade att komma o hämta påsen....Hm, vi föreslog att de skulle kolla efter killarna först. Vilket de inte gjorde. 

Efter 2 timmar dök polisen upp hos oss. De tyckte de kunde åka till oss först....Idioti, vi mådde ju bra o påsen kunde ju inte försvinna.....Lagens långa spretiga arm !


Poliserna kollade, kände o luktade på det som var i påsen. De konstaterade att....som de sa : Det är ju bara en påse Spice.....Tog med sig påsen o åkte vidare....


Jag undrar så, hur är det med killarna idag? Mår dom bra? Om dom inte gör det, har de fått hjälp? 



  Spice och andra droger tar människors liv,,,




Kram från mamma Mia  












 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lyssnalaraleva - 19 april 2015 12:37

Har ni tänkt på hur många fantastiska människor det finns. Både, för oss, kända och även helt okända. Det vimmlar faktiskt av fantastiska människor....      Idag är en sån där dag som inte känns som den bästa dagen. Trots att inget har hänt. Den ...

Av lyssnalaraleva - 28 mars 2015 20:11

Länge sen jag var här. Tiden går, massor händer...på gott o på ont....   För bara några dagar sen så Rockade vi sockor. Ett så fint initiativ, inte bara för människor med Downs syndrom, utan för oss alla. Det är ok att vara olika, det är bra att ...

Av lyssnalaraleva - 17 februari 2015 19:37


För många år sedan var mina söner i stort behov av proffshjälp. En hjälp dom kom att behöva under en lång tid. Vi i familjen kom i kontakt med en helt otroligt duktig terapeut som även är en fin medmänniska. Flera av er vet vem jag pratar om...Ja Has...

Av lyssnalaraleva - 11 februari 2015 21:33


Jag är ju en älskare av ord, ordets betydelse, det skrivna ordet....MEN ibland går det inte att hitta rätt ord. Ord som ger rätt tröst, ord som man vill ska vara till hjälp,,,,,orden räcker inte till.....Och kanske är det just då man ska vara tyst, k...

Av lyssnalaraleva - 26 januari 2015 18:44


Idag är det en annorlunda dag. Den känns overklig, lite skum, lycklig men ändå lite konstig.....   Året var 1999, ja det var då min älsta son aktualiserades på soc. Han blev ett ärende. Ja, det är så det kallas när man får problem med droger och ...

Ovido - Quiz & Flashcards