3xL Lyssna Lära Leva

Direktlänk till inlägg 8 november 2014

En knackig början......

Av lyssnalaraleva - 8 november 2014 19:00

Vem är jag....


-För att kunna skriva här och för att kanske få dig lite intresserad, ja då måste jag väl presentera mig själv lite...om just de frågor som ligger mig varmt om hjärtat. DVS missbruk, psykisk ohälsa, människor som hamna lite utanför, familj, barn mm. Samhällsfrågor, speciellt de inom socialvälfärd eller ovälfärd som det oftast är för de människor jag värnar om....


-På grund av eller kanske som tur är, ja så kan jag skriva det mesta utifrån egen erfarenhet. Som en ofta förtvivlad mamma till idag en stolt och glad mamma....


Dessa killar kommer du säkert höra "talas" mycket om.....


     

Översta bilden är Dennis, min älsta son. Kanske du känner igen honom från Nybyggarna, säsong 2. Mellersta bilden är Dennis o hans älskade Erica, de ingår äktenskap den 22 november...Underbart !

Och nedersta bilden är min yngsta son Patric o hans älskade Alläx, de får sitt första barn i jan-15...Underbart !


Ja detta var mitt första, lite knackiga inlägg. Hoppas få hjälp att lära mig mer hur man gör sidorna mer spännande, inte bara med text, utan färger, hur man sätter bilder, gör collage mm. Men det kommer....


Som bloggen heter LYSSNA LÄRA LEVA


Kram från mamma Mia  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lyssnalaraleva - 19 april 2015 12:37

Har ni tänkt på hur många fantastiska människor det finns. Både, för oss, kända och även helt okända. Det vimmlar faktiskt av fantastiska människor....      Idag är en sån där dag som inte känns som den bästa dagen. Trots att inget har hänt. Den ...

Av lyssnalaraleva - 28 mars 2015 20:11

Länge sen jag var här. Tiden går, massor händer...på gott o på ont....   För bara några dagar sen så Rockade vi sockor. Ett så fint initiativ, inte bara för människor med Downs syndrom, utan för oss alla. Det är ok att vara olika, det är bra att ...

Av lyssnalaraleva - 17 februari 2015 19:37


För många år sedan var mina söner i stort behov av proffshjälp. En hjälp dom kom att behöva under en lång tid. Vi i familjen kom i kontakt med en helt otroligt duktig terapeut som även är en fin medmänniska. Flera av er vet vem jag pratar om...Ja Has...

Av lyssnalaraleva - 11 februari 2015 21:33


Jag är ju en älskare av ord, ordets betydelse, det skrivna ordet....MEN ibland går det inte att hitta rätt ord. Ord som ger rätt tröst, ord som man vill ska vara till hjälp,,,,,orden räcker inte till.....Och kanske är det just då man ska vara tyst, k...

Av lyssnalaraleva - 26 januari 2015 18:44


Idag är det en annorlunda dag. Den känns overklig, lite skum, lycklig men ändå lite konstig.....   Året var 1999, ja det var då min älsta son aktualiserades på soc. Han blev ett ärende. Ja, det är så det kallas när man får problem med droger och ...

Ovido - Quiz & Flashcards